Menu

Dit is hoe je als autodealer je imago beveiligt en vergroot

DocBase blogs
Dit is hoe je als autodealer je imago beveiligt en vergroot
Gepubliceerd op november 27, 2023

Focus niet alleen op de beveiliging van je assets, beveilig ook je imago en val op bij klanten. Als je bijvoorbeeld als autodealer het proces van je verkoopdossiers optimaliseert dan doet dat vooral ook iets met je imago. Laten we allereerst eens kijken naar twee zaken die alle klanten wensen en verwachten. Vervolgens vertellen we wat de voordelen zijn van een intelligent Document- en Informatie Management Systeem. 

Verwachting 1: een uitstekende klantenservice en goed geïnformeerd zijn op elk moment

Lukt dat altijd? Een positieve waardering voor de klantenservice komt in het gedrang als klanten niet op tijd de juiste antwoorden krijgen. In het ergste geval komt het voor dat een accountmanager een mapje met klantgegevens mee naar huis heeft genomen, waar niemand het bestaan van weet. Helaas is hij ziek. Als je klanten goed wilt kunnen informeren, op elk moment, dan betekent dat vooral dat: 

  • Je onderling goede afspraken maakt over de manier waarop je iets vastlegt.
  • Alle informatie centraal toegankelijk gemaakt wordt voor wie daartoe geautoriseerd is.
  • Accountmanagers vanuit een intelligent systeem automatisch het bericht krijgen als er iets in het verkoopdossier ontbreekt (de compleetheid van informatie vergroten). 

Pas dan wordt het mogelijk om blije gezichten bij klanten te zien, doordat collega’s elkaar kunnen vervangen en sneller de juiste antwoorden kunnen geven. 

Verwachting 2: zeker weten dat er veilig wordt omgegaan met jouw gegevens

Autobedrijven zijn interessante prooien voor (cyber)criminelen. Als er namelijk persoonlijke gegevens, zoals privéadressen en telefoonnummers gestolen worden plus datgene wat is aangekocht dan weten deze bendes binnen een mum van tijd waar ze dure auto’s buit kunnen maken. Hoe je cyberaanvallen voorkomt is door dit soort informatie in een intelligent systeem te centraliseren. Maar er is nog iets van belang: hoe eenvoudiger de inrichting van het proces, hoe minder ‘gaten’ er kunnen vallen voor cybercriminelen om binnen te dringen.  

Drie voordelen van intelligente systemen zoals DocBase

De kans op imagoschade wordt onder andere ingedamd door de volgende drie voordelen: 

  1. Autorisatie op een fijnmazig documentniveau. Zo voorkom je bijvoorbeeld dat vertrouwelijke stukken van de directie kunnen uitlekken via een e-mailbericht van een medewerker. Hij of zij kan er namelijk nooit bij.
  2. Een veilige opslag van klantgegevens. Met DocBase maak je via een web interface connectie naar een beveiligde server, on premise of in de cloud.
  3. DocBase biedt intelligent versiebeheer. Daarmee voorkomt je dat verschillende versies in meerdere mappen staan, waardoor de echte waarheid ontbreekt. Compliant zijn behoort absoluut ook tot het versterken van je imago.

Samengevat

We geloven erin dat je imago verbetert als verkoopinformatie op een centrale plek beschikbaar is. Dat voorkomt namelijk veel e-mailverkeer, decentrale opslag en daarmee een grotere kans op cyberaanvallen. Bovendien is je imago afhankelijk van snelheid (bijvoorbeeld het voorkomen van onnodige wachttijden voor klanten) en het optimaal en efficiënt inrichten van een goed werkend kwaliteitsproces (zeker ook voor de auditor). 

Neem contact met ons op als je geïnformeerd wilt worden over hoe we onze kennis en expertise in de automotive industrie hiervoor inzetten.

Ook imagoversterking nodig?

Terug op maandag Neem contact op